R

BEDRIJF

Bol.com
R

SECTOR

Detailhandel
R

TYPE

Marktonderzoek

OPDRACHT

Het aantal partners dat via het bol.com platform verkoopt is in 2020 explosief gestegen. bol.com wil partners nog meer gaan betrekken bij het innoveren van het bol.com platform. Bol.com heeft YAG gevraagd een best practise analyse te doen op partner gedreven innoveren. Daarnaast heeft bol.com YAG gevraagd om een onderzoek te doen naar welke mogelijkheden er zijn om partner tevredenheid te meten.

REFERENTIE

YAG heeft bovenstaande opdracht uitgevoerd door middel van het houden van een aantal externe & interne interviews, aangevuld met desk research. Deze informatie is gestructureerd en visueel overzichtelijk gepresenteerd aan bol.com in een onderzoeksrapport. Door een aantal tussen opleveringen heeft YAG bol.com goed op de hoogte gehouden van de voortgang van de opdracht. Er was ook regelmatig 1 op 1 contact om de project opdracht aan te scherpen tijdens de uitvoering om zo nieuwe inzichten constant mee te nemen in het eindresultaat. We waren erg onder de indruk van de professionele manier van werken van YAG. De persoonlijke benadering in combinatie met ook humor maakte de samenwerking erg leuk en ook succesvol. De YAG consultants stellen scherpe vragen om de project opdracht strak op te stellen. De consultants verdiepen zich echt in de inhoud en daardoor werden we ook echt verrast met de gepresenteerde inzichten, waar we direct mee aan de slag konden.
Eduard de Sonnaville, Head of Partner Happiness