De nieuwe winststrategie; duurzaam ondernemen

Gepubliceerd op 14 november 2014

Inderdaad, steeds meer bedrijven doen aan Corporate Social Responsibility (CSR) en Environmental Protection (EP). Een logische stap volgens onze collega Sjoerd Murris. Hij deed drie jaar geleden een onderzoek waarin hij de Neo-Darwinistische evolutietheorie in verband bracht met het bedrijfsleven. In deze theorie is niet alleen ‘survival of the fittest’ belangrijk, maar wordt er ook…

Lees verder

Uitverkoop Nederlandse sleutelinfrastructuur aan private equity?

Gepubliceerd op 21 oktober 2014

In augustus van afgelopen jaar deed het Zuid-Amerikaanse telecombedrijf América Móvil een ‘vijandig’ bod op KPN. Carlos Slim was van plan een aandelenmeerderheid van KPN in handen te krijgen. Interessant, omdat KPN eigenaar is van de Nederlandse telecominfrastructuur waar de meeste Nederlandse consumenten hun telefoon- en internetaansluiting van afnemen. De ondernemingsraad reageerde angstig: de continuïteit en…

Lees verder

De opkomst van de deeleconomie; is sharing ook caring?

Gepubliceerd op 15 september 2014

De internetgebruiker heeftde afgelopen jaren kennis kunnen maken met initiatieven zoals AirBnb, Snappcar, Oudermatch, Uber en Google Helpouts. Websites waar gebruikers goederen en diensten met elkaar kunnen delen. Denk daarbij aan appartementen, auto’s, eten, gebruiksvoorwerpen en zelfs muzieklessen. De deeleconomie ontwikkelt zich razendsnel. Ook in Nederland. Het begrip heeft inmiddels een plek veroverd in het…

Lees verder

Nieuw pand voor YAG Amsterdam

Gepubliceerd op 15 september 2014

Sinds de opstart van de nieuwe YAG vestiging Amsterdam stond het al op de to-do list: het vinden van een eigen locatie. 'Het liefst aan het water!’, werd gekscherend geroepen tijdens de strategie-besprekingen. Zoals u zult begrijpen met een gezonde dosis overmoed. Want, vind maar eens een pand in Amsterdam. En bovendien; waarvan moest dat…

Lees verder

Big data: een hype of het digitale goud van de toekomst?

Gepubliceerd op 17 juni 2014

Big Data is een term die de laatste tijd steeds vaker opduikt in verschillende contexten. Zo wordt het bijvoorbeeld in consumer markets gebruikt om gevoelanalyses te doen (wat vindt de klant van ons bedrijf, mijn merk of mijn concurrent?). In allerlei bedrijfsprocessen, van fabricage to facturering, wordt een grote hoeveelheid data gegenereerd zoals inloggegevens, sensor…

Lees verder

Studenten schudden adviesmarkt wakker

Gepubliceerd op 26 maart 2014

Zoals vandaag gezien in de themabijlage 'Changing Leadership' van het Financieele Dagblad: Of Nederland nu in het slop zit, of er langzaam weer uitkomt, de student-consultants van de Young Advisory Group (YAG) lijken zich er niets van aan te trekken. Deze maand vierden ze hun derde jubileum én de opening van een derde vestiging in Amsterdam.…

Lees verder

Young Advisory Group adviespartner van Groningen

Gepubliceerd op 20 maart 2014

De Young Advisory Group (YAG), een adviesbureau gerund door studenten, heeft gisteren een partnership afgesloten met Gemeente Groningen. Als onderdeel van de samenwerking zal de YAG de komende maanden diverse regionale instellingen en bedrijven voorzien van advies. Adviesbureau Young Advisory Group werd in 2010 door enkele Groningse studenten opgericht. In de afgelopen drie jaar heeft…

Lees verder